Opdate - bor i vaskekælder!

Hvad har jeg oplevet på 100 dage?!

Jo ser du, jeg sidder her nu. I Northport, Long Island, NY og grubler lidt over hvad jeg egentlig har nået.. Flere har hørt mig sige at jeg ikke syntes jeg får oplevet nok, men det må simpelthen være fordi at jeg er midt i det og det jo altså ikke er det samme som når man tager på ferie og tænker “det her vil jeg se de næste 14 dage”. Jeg arbejder røven ud af bukserne fra 7 morgen til 7 aften, og har jo egentlig kun lørdag og søndag til at opleve, heldigvis er der ferie lige rundt om hjørnet..

Måned nummer 1 – marts (2 uger):

• Jeg sagde farvel til min familie og venner

• Jeg fik lov at flyve førsteklasse
    • Så har jeg også prøvet det.

• Jeg var oppe på “Top of the rock”
    • Helt vanvittig udsigt til hele New York City. Manhattan, central park, empire state building, etc. Det ret flot.

• Jeg så Times Square for første gang.
    • Her blev jeg lidt skuffet, men det ændret sig hen af vejen. Vi var der vidst nok bare lige på en dårlig dag.

• Jeg mødte min første familie. Flyttede altså ind til en fremmed familie jeg aldrig før havde mødt og kan nu skrive “Mahwah, New Jersey” på min adresseliste. Læs: Her bor jeg nu

Måned nummer 2 – april:

• Tog en tur til NYC for at se Carrie Bradshaws berømte lejlighed (Sex in the City), Friends lejlighedskompleks og tulle rundt i de forskellige parker – Central park inkluderet. Besøgte min første “rooftop” bar, med udsigt til empire state building. Læs: En søndag i NYC

• Jeg tog på roadtrip til North og South Carolina. Det var en ufatteligt lang køretur, men det var det hele værd. Vi boede på shitty moteller og blev råbt af på gaden, men hvad vi ellers oplevede var fantastisk. Jeg fik set alle de forskellige steder fra “One Tree Hill” i Wilmington, NC, og så besøgte vi Myrtle Beach på vej til South Carolina.
    • I SC så vi der hvor de er ude og padle i “The Notebook”, det inkluderet også lige at vi fik set nogle alligatorer. Vi tog videre til Charleston, hvilket er en fantastisk flot by. Her efter besøgte vi Folly beach, Bowen Island restaurant, Waterfront park og Isle og Palms strand fra “Dear John”. Læs: One Tree Hill

“The Bridge”

Brooke Davis’

• Så tog jeg til Hoboken, for at se NYC skyline helt ude fra. Her er det muligt at se hele byen fra afstand. Super flot!

• Jeg tog en tur til NYC alene, for at besøge den danske ambassade (havde en aftale derinde). Her fik jeg set dem lave nogle optagelser til en reklame film, fandt det nye danske bageri så jeg kunne få noget rugbrød og fik set den kendte bygning fra bl.a Spiderman, The Daily Bugle – kaldet The Flatiron Building.

• Så tog vi et smut til Coney Island – det er også et must see.

• Smuttede forbi Brooklyn bridge for at få et lækkert billede – har stadig ikke været oppe på den. Har hørt det tager en evighed at gå den. Den er vidst ret lang.
    • Igen, NYC skyline, fra different point of view – denne gang Brooklyn siden.

Naja, Maja, Ellinor, Jeans

Måned nummer 3 – maj:

• Jeg tog til en Yankees baseball kamp sammen med nogle andre tøser. Vådt og koldt, så jeg skal nok afsted igen en anden gang.

• Tog til Met gala, altså ude foran, for at se alle de flotte kjoler og outfits. Det var dog ret umuligt, så endte med at stå hvor alle bilerne ankom og fik et lille glimt af Trevor Noah og Solange knowles.

• Tog til min første arkade spillehal, eller hvad man kalder det. Det simpelthen noget af det sjoveste jeg har prøvet i mit liv.

• Pakkede alle mine ting, bestilte en Uber og futtede til Woodbury, Long Island. Flyttede igen ind ved en ny familie jeg aldrig i mit liv havde mødt før og anede ingen ting om hvordan det hele ville komme til at gå. Læs: Fanget i USA

• Bestod min teoriprøve til et NY kørekort, havde min første bytur i NYC! Modtog min første check, nogensinde! – og så holdte jeg min fødselsdag i NYC.

Måned nummer 4 (26 dage) – juni:

• Besøgte et af verdens største museumer. American Museum of Natural History – der skal man nok tage afsted tidligt om morgenen, hvis man vil se det hele. Jeg bliver ihvertfald nok nødt til at tage afsted igen. Jeg havde kun 2 timer og så kun halvdelen.

• Var en del af den yngstes “moving up ceremoni”. Det er ret specielt og virkelig cute.
  • Besøgte 9/11 memorial + One World Trade Center.

• Besøgte Chinatown.
  • Tog en lille sejltur i Central Park.

• Fik endelig gået over Brooklyn Bridge!
  • En lille weekend (40 timer) i Washington DC og gjorde alt hvad jeg kunne for at planlægge det ned til mindste detalje, så det blev muligt at se alt det vi ville se.

Jeg er ret heldig og jeg skal blive bedre til at nyde det.

Har du nogen steder du syntes jeg skal besøge?