Tankemylder

200 dage i USA

Nu har jeg sgu rundet dag nummer 200.. Gud hvor er det gået stærkt, selv med alt det der har været. Jeg har alligevel fået oplevet en del, men øv hvor jeg syntes det er træls at det snart stopper egentlig. Det bliver rart at komme hjem igen (stadig 126 dage, right?), men nu tæller man jo nedad?! Jeg håber at jeg går hjem med den følelse at jeg altså ikke har misset noget og at jeg har nået at se alt det jeg ville for denne gang.

Tryk på linket: De første 100 dage har du her..

Måned nummer 4 (sidste 4 dage) – juni:

• Nattelivet for alvor – i New York city. Jeg var så træt af at jeg ikke var på Tinderbox i år, at jeg tænkte “den klarer jeg lige selv” og tog på Marquee med min polske veninde (der altså ikke er fan af Dakke dak, men den fik jeg også klaret..) og hørte TJR (ham der har lavet Ode To Oi – hør den).. Så var det da ligesom at være på magicbox.. ish..

Drinksene her er altså også super stærke.. Bare rolig, efter denne her der lærte jeg ret hurtigt bare at hælde det ned 😉

Da vi vælger at tage afsted forlade klubben, møder vi en fotograf helt tilfældigt på times square – der skød dette billede (midt om natten).

• Om søndagen tog vi til World Pride 2019 – noget af det smukkeste og det sted jeg har været med den absolut mest positive vibe ever.

Måned nummer 5 – juli:

• 4th of july – independence day. waaaaaow.. Jeg fik anskaffet os nogle gratis billetter til Macys firework.. Bare wooow. Hold nu op – det er klart en af de vildeste ting jeg har oplevet mens jeg har været her. De tager fyrværkeri og fejring til helt nye højder. De sendte også direkte og det er et show stort set alle i USA har kørende den 4. juli.

Fra TV.

Derek Hough og Ciara var dagens værter. De sang og dansede også.

Derek Hough

• Gospel i Harlem.. – udendørs i enden af centralpark. Der var langt at gå – siger det bare. 5th ave, har ikke rigtig nogen subways – medmindre du forlader 5th 😉 (glemte at tage billeder..)

• Staten Island.. Smukt, smukt. Her også gratis at se frihedsgudinden – det ville jeg altså ikke betale for.

• Grand Central terminal – mine kære veninde, fra da jeg boede i New Jersey, og jeg – besluttede os for at tage på vores egen hjemmelavet Gossip girl tour – her startede den.

• Så kom vi på The Campbell bar (Hvor Nate og Serena hygger på baren) – den ligger også ved Grand Central – og videre til diverse steder for at se dem ude fra.

• Jeg har gået forbi Trump Tower så mange gange, men aldrig været derinde så har ikke kunne krydse den på listen. Det kan jeg nu. Hej Trump, Farvel Trump.. (men øv altså, det er altså ret flot indvendigt)..

• Så var vi på Hotel Empire (også kendt fra Gossip Girl) – her oplevede vi at næsten hele NYC stod uden strøm og folk var fanget i elevatorer og subways. Da vi så skulle gå derfra, var der jo flere mennesker på gaden en normalt (da de ville have taget subways, som vi også ville have gjort). Det var kaos – for at sige det pænt. Der skal ikke så meget til før hele byen går i panik.

Det endte altså med at en gammel mand måtte dirigere trafikken med hans stok. Way to go, grandpa!

• Tog en tur til Southampton – en af de bedre strandture. Her har Calvin Klein fx sommerhus (sammen med så mange andre)..

• Så var jeg ude og besøge Old Bethpage. Det var sådan det så ud i gamle dage.

• Så var jeg et smut ved lægen – så kan den også krydses af. Jeg blev syg af at bo i den fugtige kælder, så fik jeg noget medicin og fik en allergisk reaktion af det – awesooome. Den nye medicin jeg så fik, gav mig ret meget væske i kroppen – mit ansigt lignede nu en badebold.

Måned nummer 6 – august:

• Aleks (polakken) og jeg, fandt en Speakeasy (altså en smugkro hvor der i gamle dage illegalt blev serveret alkohol.) Det var nice! Man går ind i en isforretning først, siger et kodeord til dørmanden og så åbnes reolen for dig. Det var en original én fra de gamle dage (1920–1933 ish). Farmingdale siges åbenbart at have været et hot sted for disse virksomheder under forbud. Det hulrum/kælder under Charlotte’s var det perfekte sted at skjule dette samlingssted med hemmelige udgange fra bygningens bagside og sider. Det blev sagt, at der var etableret bootleggers i Amityville-området, der brugte en ble levering som “skjul” til levering af alkohol til Farmingdale og andre områder – det ret skægt. + Der var live jazz musik!

• Besøgte NYC High line + det nye vessel (skuffet her).

• Besøgte Elle’s Stardust Diner, som min kære veninde anbefalede mig – waaaaow igen. Det er sangere og skuespiller der gerne vil ende på broadway en dag, der synger og går rundt på bordene og synger – rigtig godt. Ses også lige en lille smule på prisen.

• SÅ HAVDE JEG FERIE! Tog en lille tur til Los Angeles, California. Tilbage til hvor det hele startede. Her besøgte jeg min gamle “lærer” fra College. Jeg boede ved Bianca og hendes kæreste, de var super søde og rare til at lave ting med mig og lade mig bo ganske gratis (så lavede jeg en kæmpe dansk middag for dem den sidste dag). Herudover, rejste jeg rundt alene. Hikede til Hollywood skiltet, besøgte Art district, Chinatown, Downtown disney, The Original Farmers market, Union Station, Newport Beach, 626 night market, Santa monica pier, Venice beach, besøgte mit gamle college – Santa Ana, var inde og se “The Late Late show with James Cordon” – han havde besøg af RuPaul, Alfie Allen og David Oyelowo.
    Du kan læse lidt om en skør oplevelse jeg havde også – lige her

• Stadig ferie! Tog til White Water rafting med my bestie fra DK. Griiiinern. Hun gav mig det i “3 måneders forsinket fødselsdagsgave” <3

• Stadig ferie! Tog til Seaside Heights med min svigerinde, bror og bedste veninde. Her boede vi ved “Jersey Shore” og fik set diverse steder og huset fra “Jersey Shore” tv programmet.

Måned nummer 7 – september:

• uh! Så tog vi til Boardy Barn! Et sted alle de unger fester om dagen – om søndagen, i sommeren. DET var sjovt. Første gang mens jeg har været herover at jeg også blev så fuld at jeg kastede op hele natten. Det var ved Hamptons Bay – og virkelig virkelig sjovt, men der var sgu langt hjem. Første gang jeg også har sovet i en uber.

• Så fik jeg endelig stået på mål for mig selv også – jeg kom ud af den fugtige kælder og op ovenpå!

Læs her: Ude af vaskekælderen

• Så fik jeg ved et tilfælde også set Mexican Day Parade – det var nu meget skægt.

• Man ved man er en rigtig New Yorker når man kan få sig et bibliotekskort til New York Public Library 😉 (får det nok ikke brugt, men nu har jeg det da)

• Min kære barndomskammerat kom lige et smut til NYC. Vi tog en weekend til Boston og fik set hvad der nu skal ses der.
  • Weekenden efter tog vi til Roosevelt Island. Så er den også krydset på listen. Der er ret lækkert.

Ærligt så har jeg været igang med det her indlæg i 27 dage – jeg har rundet dag nummer 227, men ijh hvor har jeg altså travlt. Jeg har kun tid til at skrive om aftenen og pt. er jeg igang med at planlægge hvad vi skal lave når min mutti og papa kommer i november – og så prøver jeg så vidt muligt bare at slappe af når jeg endelig har fri.

Jeg er ret tilfreds med hvad jeg indtil videre har fået opnået ♥️